Wiosenne przesilenie

Ciągle chce Ci się spać? Twoja odporność spada? Nie masz siły i nic Ci się nie chce? Rozdrażnienie, bóle głowy i złe samopoczucie nie pozwalają Ci normalnie funkcjonować? Są to najczęstsze objawy wiosennego przesilenia!

Czym jest wiosenne przesilenie?

Wiosenne przesilenie jest zespołem objawów, które towarzyszą przejściu z okresu jesienno-zimowego do wiosenno-letniego. Dotyka ono ok. 50-60% ludzi w zróżnicowanym wieku. Na złe samopoczucie mają wpływ m.in. nagłe wzrosty temperatur i ciśnienia, silne nasłonecznienie, zmiana czasu na letni, ale nie tylko! Brak witamin jest kolejnym czynnikiem, przez który nasz organizm czuje się osłabiony. Zimą zmniejsza się ilość dostarczanych do organizmu witamin ze świeżych owoców i warzyw, które w sezonie zimowym nie są tak bardzo dostępne, jak wiosną, czy latem. Dieta zatem ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie.

Jak radzić sobie ze spadkiem nastroju i osłabieniem?

1. Ruch to zdrowie!

Zamiast siedzieć w domu, wybierz się na spacer! Podczas aktywności fizycznej nasz organizm uwalnia hormony, a dokładniej endorfiny, które maja ogromny wpływ na samopoczucie. Ruch również uzdatnia krążenie, a co za tym idzie, nie czujemy się ospali i zmęczeni. Nie rezygnuj z aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Twój organizm otrzymuje dawkę witaminy D ze światła słonecznego, którego w zimę nie ma zbyt wiele. To doskonały pomysł, aby nadrobić zimowe braki! Nie zapominaj jednak o dobrym śnie. W okresie przesilenia wiosennego staraj się spać 8 godzin w ciągu doby. Twój organizm potrzebuje odpoczynku!

2. Wzbogać dietę i nawadniaj organizm!

Sezon na świeże owoce i warzywa właśnie się rozpoczął! Skorzystaj z tego i wzbogać dietę o witaminy naturalnego pochodzenia! Jedz regularnie i nawadniaj organizm, który potrzebuje oczyszczenia i pobudzenia. Pamiętaj też, że po zimie Twoja odporność spada. Duża dawka witamin jest zatem wskazana, aby Twój organizm mógł się wzmocnić i zregenerować.

3. Pomyśl pozytywnie!

Wiosna to doskonały sposób na nowe przedsięwzięcia i realizację planów, które odkładaliśmy przez całą zimę. Zrób coś, co sprawi Ci mnóstwo satysfakcji z własnego działania i pobudzi Twoją głowę do pozytywnego myślenia. Otaczaj się optymistycznymi ludźmi i staraj się unikać stresu, a wiosenne przesilenie odpuści szybciej, niż się tego spodziewasz!

Leave a reply