Superfoods – co to jest?

Superfoods jest żywnością, która zawiera niezwykłe właściwości korzystnie wpływające na organizm człowieka. Superfoods to nie tylko egzotyczne owoce lub nasiona, ale również polskie produkty, które są zdrowe. Są to wyłącznie produkty nieprzetworzone i pochodzenia naturalnego.

Co możemy zyskać dzięki superfoods?

Zbilansowana dieta oraz spożywanie superproduktów może przyczynić się do zapobiegania lub łagodzenia objawów różnych chorób, np. cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, miażdżycy, udarów, chorób zakrzepowych, osteoporozy, chorób autoimmunologicznych, anemii i innych. Leczeniem dietą zajmuje się również medycyna żywienia. Do kolejnych korzyści możemy zaliczyć lepsze samopoczucie oraz wzrost energii.

Polskie superfoods

Nasze rodzime produkty również są bogate w wiele właściwości odżywczych. Jakie to produkty?

  • dynia – ma właściwości przeciwnowotworowe i wzmacniające odporność. Jest doskonałym źródłem witaminy C i błonnika. Dynię można spożywać w postaci soków, zup-krem lub jako dodatek do ciast.
  • jarmuż – jest kopalnią żelaza (zawiera więcej żelaza niż wołowina). Jarmuż jest również bogaty w witaminy C i K oraz karoten. Spożywanie jarmużu poprawia pracę wątroby, łagodzi stany zapalne, pozytywnie wpływa na pracę serca. Jarmuż najlepiej spożywać na surowo, w formie sałatek, jako dodatek do kanapek. Można również dodawać go do zup i koktajli.
  • miód – posiada właściwości antybakteryjne, przeciwgrzybiczne i antywirusowe. Nie należy poddawać miodu obróbce termicznej w wysokich temperaturach, ponieważ traci większość swych dobroczynnych właściwości. Najlepiej spożywać jedną łyżeczkę dziennie.
  • orzechy włoskie – zawierają kwasy Omega 3, białko, magnez, fosfor i błonnik. Pomimo swej kaloryczności nie tuczą. Regularne spożywanie orzechów włoskich zmniejsza ryzyko występowania zakrzepów. Orzechy włoskie najlepiej łuskać na świeżo, a łuskane przechowywać w lodówce.
  • żurawina – pomaga na wszelkie dolegliwości układu moczowego. Wzmacnia odporność oraz obniża zły cholesterol. Świeża żurawina jest najzdrowsza i zawiera najwięcej witamin.
  • pigwa – jest źródłem magnezu, potasu i witaminy C. Pigwa nie gromadzi toksyn. Poprawia odporność oraz pracę wątroby i żołądka. Pigwę najlepiej spożywać w postaci soków i dżemów.
  • siemię lniane – zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe. Reguluje poziom cholesterolu, pozytywnie wpływa na pracę jelit oraz łagodzi stany zapalne. Siemię lniane należy zmielić przed spożyciem. Można je dodawać do koktajli, sałatek, albo po prostu zalać wodą i po spęcznieniu dodać do jogurtu lub zupy.
Leave a reply