Jesień – jak wzmocnić odporność?

Sezon na przeziębienie rozpoczęty! Katar, ból gardła, gorączka, dreszcze – oto objawy przeziębienia. Jesienią organizm jest podatny na spadek odporności. Jak się przed tym uchronić? Co można zrobić, aby utrzymać organizm w dobrej kondycji, także jesienią?

1. Witaminy przede wszystkim!

Jedz dużo warzyw i owoców. Zawarte w nich witaminy wspomogą Twoją odporność. Warto też do posiłków dodawać składniki bogate w substancje antybakteryjne, np. awokado, granat, czosnek, cebula. We wzmocnieniu odporności najbardziej skuteczne są owoce i warzywa, które zawierają witaminy z grupy A (marchew, czerwona papryka, brokuł) i C (cytrusy, natka pietruszki, żółta papryka, papaja, jarmuż, brukselka, czarna porzeczka, kiwi).

2. Aktywność fizyczna

Rozładuj stres za pomocą wysiłku fizycznego. Obniżony nastrój, który towarzyszy nam jesienią nie sprzyja zdrowiu. Zorganizuj spacer lub dłuższą wędrówkę. Spędź czas z najbliższymi lub przyjaciółmi i jednocześnie zrób coś dobrego dla swojego zdrowia!

3. Zwiększ ilość tłuszczów w diecie

Tłuszcze są doskonałym źródłem energii oraz chronią przed wychłodzeniem organizmu. Tłuszcze mają również funkcje o działaniu przeciwzapalnym. Regenerują komórki jednocześnie poprawiając hermetyczność naturalnym barier ochronnych organizmu. Dobrymi dla organizmu tłuszczami są kwasy Omega-3. Poza wzmocnieniem odporności kwasy Omega-3 zmniejszają prawdopodobieństwo zachorowania na miażdżycę, cukrzycę, a nawet choroby nowotworowe. Bogate w kwas omega-3 są:

  • ryby
  • skorupiaki
  • tofu
  • migdały
  • orzechy włoskie
  • niektóre oleje roślinne (lniany, arachidowy, rzepakowy)
 

Nie daj się spadkowi odporności – zadbaj o siebie i swoją rodzinę na jesień !

Leave a reply