• Wege ciąża

    Wege ciąża

    Wiele kobiet spodziewających się dziecka spotyka się z negatywnymi komentarzami na temat diety wegetariańskiej w ciąży. Rodzina czy też lekarze uzasadniają, że taka dieta może prowadzić do anemii i tym samym zagrażać dziecku. Kobiety często przekonuje się, aby przynajmniej na czas ciąży zrezygnowały z diety wegetariańskiej „dla prawidłowego rozwoju dziecka”. Jednak coraz więcej kobiet decyduje się na wege dietę również podczas ciąży. Dobrze zbilansowana dieta nie wpływa negatywnie na rozwój ciąży – przeciwnie, wiele wegetarianek ma lepsze wyniki badań, niż nie-wegetarianki. Dla bezpieczeństwa ciąży ważne jest, aby organizm matki otrzymywał dostateczną ilość witamin i minerałów.

    Dieta powinna być dostosowana do okresu w życiu kobiety – ciąży, karmienia piersią, wychowywania najpierw niemowlaka, potem starszego dziecka. Wegetarianie mają mniejszą ilość cholesterolu we krwi, dużo rzadziej występuje u nich cukrzyca oraz nadciśnienie tętnicze niż u osób na tradycyjnej diecie. Zaletą diety wegetariańskiej jest również poprawienie przyswajania witamin, błonnika, magnezu czy też kwasu foliowego.

    Na jakie składniki szczególnie zwrócić uwagę?

    1. Witamina C

    Okres ciąży jest etapem, kiedy kobieta szczególnie powinna dbać o swoje zdrowie. Witamina C wzmacnia układ immunologiczny i skutecznie walczy z bakteriami.

    Najlepszym źródłem witaminy C są:

    • kakao
    • czerwona papryka
    • czarna porzeczka
    • brukselka
    • kalafior
    • szpinak
    • truskawki

    2. Magnez

    Magnez wzmacnia mięśnie i działa kojąco na układ nerwowy oraz działa korzystnie na układ krwionośny.

    Najwięcej magnezu zawierają:

    • kakao
    • nasiona słonecznika
    • nasiona dyni
    • migdały
    • kasza gryczana
    • biała fasola (suche nasiona)

    3. Żelazo

    Żelazo jest bardzo ważne dla organizmu, szczególnie kobiety ciężarnej. Jego niedobór może powodować anemię. Działa korzystnie na układ odpornościowy oraz walczy w wolnymi rodnikami.

    Żelazo zawierają:

    • ziarna sezamu
    • biała fasola
    • soczewica
    • soja
    • pestki dyni

    4. Białko

    Białko jest bardzo ważne dla kobiet w ciąży. Dostarcza aminokwasów, reguluje wzrost i masę oraz układ kostny dziecka.

    Źródłem białka są:

    • soja
    • pistacje
    • orzechy włoskie/ziemne
    • migdały
    • soczewica
    • biała fasola

    Zbilansowana i dostosowana do potrzeb matki i dziecka dieta wegetariańska w ciąży jest bardzo korzystna.

    Ginekolodzy w Babka Medica są przyjaźni wege ciąży!

    Dodaj komentarz →

Dodaj komentarz

Cancel reply